Att vara hästskötare...

Jag är en av alla i skötarvärlden. Skötarvärlden är den lilla och speciella världen vi skötare lever i. Den är ganska tuff, och man måste ha viljan och orken. En hästskötare är en stark person, en person som är trevlig, hjälpsam och bryr sig om. Vi kommunicerar med djur som väger 10 gånger så mycket som oss. Utan oss skötare, hur hade då ridskolehästar mått? Hur hade privatryttare hunnit med allt? Hur skulle det gå på tävling? Hur hade hästarna mått om inte vi funnits? Jag tror att svaret är ganska självklart.
 
Vi är viktiga och vi ska lyftas fram mer, överallt. En skötare ska uppskattas, för allt den gör. Den hjälper till med de sakerna man kanske inte alltid tänker på men som är jätteviktiga. En skötare är en person bryr sig om  alla hästar oavsätt utseende eller humör. Hur många timmar spenderar vi inte med hästarna?
 
Jag vill säga till alla er som är skötare på en häst, ni är guld värda!
 
Var stolt över att du är en skötare, det är jag!!
 

 
 
 

Kommentarer

Ditt Namn:
Kom ihåg mig

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0