Askungen sagan kapitel 1

Hej, det var länge sedan jag blogga men nu är jag i skolan och tänkte göra ett inlägg! 
I svenskan har vi att skriva en berättelse och tänkte dela med mig den så jao här kommer den! 
(kapitel för varje dag) 
 
 

Kapitel 1

 

Måndag 18 augusti 9.00

 

Hej kära dagbok eller är det så man säger?

I dag fick jag denna fina bok och är super glad!

Jag och mamma gick och titta i massa fina affärer. Jag fick en fin höst tröja för hösten och denna dagbok! Nu ska jag berätta lite om mig själv. Jag kör!

Mitt namn är Fiona är en 14 årig och är en fisk om man säger så, Ja mitt stora intresse är simning!

Jag bor i Täby i Stockholm i ett fint hus.

Jag älskar min familj det är dom jag bryr mig om och kommer alltid älska dom.

Till hösten blir det en rolig höst, den kommer bli bäst med allt vänner, simningen och skolan.

Ska satsa 60% på skolan 60% på simningen. Jag ska lyckas!

Jag ska ta hem en OS medalj om några år..

Ni kanske tror att man inte kan det för det blir 120% men jag ska lyckas, jag vet det!

 

I kväll ska jag vara barnvakt till mina små syskon Lily 4 år, Melvin 6 år. Det ska bli super kul. Jag älskar dom fast dom är lite jobbiga.. Mamma och pappa ska på en middag och dit kunde de inte följa med.

 

Kram Fiona

 

 

Mamma tog fram mat som jag skulle laga senare till oss lite. Mina föräldrar var lite stressade. Fick inte ens ett hej då! Dom bara sprang till bilen.

Jag gick till Lily och Melvin som var i samma rum och lekte med varandra. Det är rätt så ovanligt. Dom brukar vara på lite olika ställen men det var ju bra för mig, annars skulle jag fått springa upp och ner hela tiden. Jag frågade dom vad dom ville göra i kväll? Dom sa äta titta på tv sedan sova. Det var ju lätt för mig, hoppas bara det var bra på tvn.

Jag lagade maten som mamma hade lagt fram det var pasta med köttfärssås. Vad gott tänkte jag.

Det var jag inte ensam om. Lily och Melvin åt upp alla mat blixtsnabbt.

Vi tittade på en spinderman film. Den älskade Melvin men inte Lily så satte på en film till henne på datorn. Jag själv läste läxor det var matte läxa till torsdag och det är bra att vara i tid.

Sen så la vi oss alla i mammas och pappas säng och sov gått!

 

 

 

Tisdag 27 augusti 7.00, kära dagbok

 

Förlåt att jag inte har skrivit dagbok. Det har hänt en sak..

Mina föräldrar dog i en bilolycka, på väg hem från festen.

Ja jag orkar inte prata om det.

Nu har jag kommit till ett barnhem med mina 2 småsyskon.

Dom betyder allt nu. Det är dom som är min familj. Jag blir deras mamma. Dom är bara 4 och 6 år så dom förstår inte det som har hänt. Det är jobbigt!

 

Lily skrek på natten MAMMA! Jag vakna inte direkt tänkte ju att mamma skulle gå till henne men hon finns ju inte...Gick och krama om henne. Hon fick sova i min säng.

Hon prata en hel del om vart mamma var. Jag sa att hon var bortrest. Man vill bara börja gråta men kunde ju inte vissa det för Lily. Hon fick sova i min säng hela natten, Melvin kom också.

 

Vi har ett eget rum men det är väldigt litet än vad jag är van vid. I dag så ska vi träffa en person som heter Bertil. Han hjälper barn som inte har familj. Och en familj som vill ha barn. Han ska hjälpa oss, att hitta en familj vi ska bo hos. Kanske dom gillar oss. Då får vi stanna. Kanske vi blir bort adopterade.

 

Kram Fiona

 

Det kom en man in i rummet och sa att han hete Bertil och det var han som skulle hjälpa oss att hitta en familj till oss så fort som möjligt och att han skulle gå på ett möte i dag men några personer.

Jag blev väldigt glad för här kunde jag bara inte bo längre.. JAG VILL BORT!

 

 

Mobba mig inte^^^^Min lärare rätta den sjukt konstigt!

 


Kommentarer

Ditt Namn:
Kom ihåg mig

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0